T and M | A perfekt könyvelő iroda
A Budaörsi könyvelőiroda blogjának célja az, hogy a TandM Kft. weboldalának látogatóinak segítséget nyújtson az összes könyvelő misztikusnak tartott világának megértéséhez, illetve hogy eme terület érdekességeit is bemutassa.
Rendszeresen, havonta legalább 1-2 cikket, érdekességet avagy újdonságot szeretnénk bemutatni a könyvelés világát bemutatandó.
Vállalkozni és számlázni együtt jár, de sokan elvesznek a különböző bizonylat típusok alkalmazásának ingoványos terepén. Vegyük most a díjbekérő és az előlegszámla közti különbséget górcső alá és garantálom, hogy soha többet nem leszel bizonytalan, ha ki kell állítanod azokat (ráadásul még könyvelő is lehetsz).
Kezdjük is a díjbekérővel, vagy más néven proforma számlával, mert ez szokott a nagyobb kérdőjel lenni a számlázásban tapasztalatlan vállalkozóknak. A jó hír, hogy csak az elnevezése ad okot a fejvakarásra, egyébként egyáltalán nem bonyolult.
Egyszerű, ha értesíteni szeretnéd a vevőnket, hogy fizetési kötelezettsége van, de még a számlát nem állítanád ki számára, hiszen még a terméked vagy szolgáltatásod se készült el, akkor küldj díjbekérőt. Kinézetben és tartalmilag hasonlít ugyan a számlára, de nem minősül annak. Amennyiben nincsenek megfelelő formátumú sablonjaink, úgy elég egy levelet írni díjbekérőnek.
Joggal merülhet fel a kérdés, miért érdemes mégis a díjbekérőt kiküldeni? Elsősorban mert kiszűrhető vele a nem fizető ügyfél úgy, hogy közben nem keletkezik áfakötelezettséged, egyáltalán nem minősül adóügyi bizonylatnak, és nem vonatkozik rá az online adatszolgáltatási kötelezettség sem, sőt, még a könyvelőnknek sem kell elszámolni vele, tehát bátran kiállíthatsz egy fizetési kérelmet.
Ha pedig a vevőd rendes és fizet a díjbekérő alapján, akkor létrejön vele a várt joghatás, általában a szerződéskötés maga, és annak teljesítése után állítod ki a már hivatalos számlát a megszokott rend szerint vagy az előleg számlát, ha még nem történik teljesítés.
Tehát fizetésre kérnéd az ügyfeled, de közben minimalizálod az anyagi kockázatot, és elkerülöd, hogy az áfa befizetés határidejében a vevőd még tartozzon neked, akkor állíts ki díjbekérőt neki.
Az előlegszámla egy fokkal bonyolultabb, mert mindenki rögtön agyalni kezd a foglaló és előleg közti különbségen, amin itt egyébként teljesen felesleges, mert nem jogi szemszögből kell nézni.
Ahhoz, hogy előlegszámlát állíts ki, egy csomó feltételnek meg kell felelni, mert az Áfa. törvény pontosan meghatározza mikor áll fenn az előlegszámla esete. Legfontosabb feltétel, hogy csak termékre vagy szolgáltatásra lehet kiállítani, de például követelésre nem, és csak is akkor, ha erről megállapodásotok is van.
Ez utóbbi azért nagyon fontos, mert az előlegszámla ellentétben a díjbekérővel, már áfa- és adatszolgáltatási kötelezettséggel jár számodra, és ha a vevőd önálló egyoldalú döntésként fizet neked előre, az nem minősül előlegnek csak előre fizetésnek, épp ezért nem is kell róla előlegszámlát kiállítanod. Ez utóbbi esetben csak számviteli nyilvántartásba kell venned például egy bevételi pénztárbizonylattal.
Tehát előlegszámlát a megbeszélésetek alapján állítasz ki, hogy a vevőd a terméked vagy szolgáltatásod ellenértékének egy részét előre teljesítse, amit a végső ellenértékből levontok majd. A számla kiállításakor a teljesítési dátum az a nap lesz, amikor megkaptad magát az előleget.
Előfordulhat, hogy egy szerződés teljesítés alatt több előlegszámlát is ki kell állítani, ez a megállapodástól függ, jogi akadálya nincs, csak ne felejtsd el a végszámlán minuszolni az összes előlegszámlát. Ugyanígy nem szabályozza egy törvény sem az előleg összegét, ezt csak a ti megbeszélésetektől függ.
Fontos tudni, hogy amennyiben díjbekérőre utalt a vevő, köteles vagy kiállítani az előleg számlát, azzal a teljesítési időponttal, amikor a pénz beérkezett a bankszámlára
Amennyiben bárkinek is volt még kétsége afelől, hogy az e-kereskedelem stabil és működő dolog-e, annak a pandémia bebizonyította, hogy a jövő az online értékesítésben van. Nem véletlenül szaporodnak gomba módra az újabb és újabb sikeres webáruházak, és szűnnek meg sorra a magas fenntartású költségekkel rendelkező fizikai boltok. Ma webáruházat bárki nyithat aki számlaképes (ez alól kivétel az adószámos magánszemély), nem kell hozzá se szakképesítés, se engedély, de még csak fizikai bolt sem. A TEÁOR 4791 – Csomagküldő, internetes kiskereskedelem tevékenységi kört kell felvenni, és a tevékenység megkezdését a székhely szerint illetékes jegyzőnél bejelenteni. Ennyi.
Egy vállalkozás könyvelése tud nagyon egyszerű lenni és tud még a legtapasztaltabb könyvelők számára is fejet vakaró kihívás lenni. Egy jó webáruház hátteréhez azonban elengedhetetlen a tapasztalt könyvelő. Bár különleges előírások nem vonatkoznak egy e-kereskedelmi egység könyvelésére, mégis tele van olyan speciális és különleges feladattal, amihez nem árt alaposan képben lennie annak, aki kezeli a számviteli papírmunkát.
Érdemes olyan könyvelőt választani, aki nem csak lekönyveli amit kell, hanem proaktívan segít kialakítani a főkönyvi rendszert is, hogy gyorsan és könnyen kereshető legyen benne minden, amire szükség lehet, különválasztva a legapróbb részletekig a nyilvántartás elemeit, miközben naprakészen tartja magát a változó e-kereskedelmet érintő jogszabályokkal is.
Egy e-bolt esetén alapvetően két dologban tud nagyon eltérni a számviteli rész a többi kereskedelmi kisvállalkozástól. Az első, hogy nincs nyugtaadási lehetőség, mindig minden esetben kötelező számlát kiállítani, ami lehet papír vagy elektronikus számla, utóbbinál azonban vagy ÁSZF-be kell foglalni, vagy külön előzetes hozzájárulást kell kérni a vásárlótól.
A második pedig, hogy a szállítási díj áfája minden esetben felveszi a termék áfa kulcsát, ez különösen akkor lesz lényeges, ha különböző áfa körbe tartozó termékeket is értékesíteni szeretnél, és már azzal sem árt tisztában lenni, hogy mi a különbség a szállítás díj és szállítási költség között. A futár cégek és kapcsolt szolgáltatások könyvelésével kapcsolatos teendők pedig csak hab a tortán.
De nem is ezek miatt nagyon fontos, hogy a megfelelő könyvelővel szerződj, hanem az olyan furmányos tételek miatt, mint például a termékdíj, vagy a kedvezmények és hűségpontok útvesztője.
Ez utóbbiak ugyanis nem is annyira egyszerű feladat, mint azt elsőre gondolnád. Vegyük példának a hűségpont rendszert, mert azt minden ember tudja, hogy imádják a vevők. Hűségpontot vásárlás után vagy különböző cselekvésre ösztönző kattintásokért szokás adni, például hírlevél feliratkozásért. Azonban a két esetnek eltérő az adózása, mert a vásárlás után járó hűségpont utólagos kedvezménynek minősül, míg a fent említett hírleveles feliratkozó példa már ajándéknak. Ugyanennyire adózást változtató az is, hogy a kedvezmény kuponod egyénre szabott vagy mindenki számára elérhető.
Fentiekből látszik, hogy ajánlott olyan könyvelőt választani, aki képben van a digitális kereskedelem könyvelendő tételeivel, és segítségedre lehet egy olyan főkönyvi rendszer kivitelezésében is, ahol egyértelműen el vannak határolva és választva a különböző típusú tételek.
A vállalkozók élete egyszerűbb lett mióta a számlázás online történik. Magyarországon 2018. július 2-án vezette be a Nemzeti Adó és Vámhivatal (NAV) a valós idejű adatszolgáltatást. Ez azt jelenti, hogy a 100.000 forintot vagy azt meghaladó áfát tartalmazó számlák esetében azonnali hozzáférést kér. Ez csak akkor működik, ha a számlabefogadó belföldön nyilvántartásba vett adóalany. Korábban is kérte a NAV az adatszolgáltatást, azt a 65M nyomtatványon tették meg a vállalkozók. Az összeghatár is sokkal magasabb volt július 2 előtt, 1.000.000 forint.
Számlakiállítástól számítva 24 órán belül kell eljuttatni elektronikusan a NAV felé az adatokat. Legtöbb esetben nem kell kézzel belenyúlni a számlázó programba, hiszen a könyvelő és a számlázó programok tudják kezelni a számlákon lévő adatokat, és automatikusan feltöltik a NAV rendszerébe. Ehhez a beállításoknál meg kell adni a rendszer által kért kulcsokat. A feltöltési kötelezettség csak a számlákra érvényes, a nyugtákat és a pro-forma számlákat
nem szükséges feltölteni.
Online adatszolgáltatást a bejövő számláknál nem kell teljesíteni, csak a kimenő számláknál. A bejövő számlákat továbbra is, mint ahogy korábban, az áfa bevallás részeként kell beadni.
Legelőször a NAV online számla felületén kell regisztrálni a cég törvényes képviselőjének. Meg kell jelölni egy technikai személyt, aki a kért adatokat feltölti és kezeli. A felület elmenti a visszaigazolásokat, amiket az adóhivatal állít ki. Természetesen van javítási mód a hibás, elrontott számlákra. Ezt megtehetjük, hogy újra elküldjük a helyes számlát vagy kézzel belenyúlunk az online felületbe. Előfordulnak áramszünetek, áramkimaradások, üzemzavarok stb., ezekről tájékoztatni kell a NAV-ot és a hiba helyreállítása után pótolni kell az adatszolgáltatást.
Az adóhivatalnak az online számlázással az volt a célja, hogy a fekete- és szürkegazdaságot megszüntesse, vagy legalább visszaszorítsa a piacon. Korábban már voltak hasonló fehérítő intézkedései, mint például az EKÁER és az online pénztárgép bevezetése. A kezdetekben új volt mindenki számára az online számlázás. Ezért a NAV egy hónapos határidőt adott, azoknak a vállalkozóknak, akik nem tudták teljesíteni a fentebb említett kötelezettségüket. Július 31-én lejárt a türelmi idő, akik ezen túl sem teljesítették az előírt feltételeket, azokra komoly pénzbírságot szabhattak/szabhatnak ki. A mulasztási bírság összege számlánként elérhette akár az 500.000 forintot is jogi személyek esetén, a természetes személyek esetében ez a határ 200.000 forint. Elsőre igen kegyetlen döntésnek bizonyul, ám a NAV méltányosan is eljárhat, és sok esetben figyelembe veszi, hogy mit mulasztott el a vállalkozó vagy milyen gyakran tette azt már korábban.
Az online számlázás bevezetése hasznos volt a gazdaság megtisztítása és a vállalkozók számlázáshoz kapcsolódó adminisztratív teendőinek könnyítéséhez is.
Egy igen hasznos és fontos alapfogalmat szeretnék most bemutatni. A könyvelésben megkülönböztetünk egyszerű (egyszeres) és kettős könyvvitelt. Hadd mutassam be a kettős könyvvitel (másnéven kettős könyvvezetés) fogalmát és működését.
A kettős könyvvitel az a könyvelési módszer, amely nyilvántartást vezet a gazdálkodó egység eszközeiről és azok forrásairól, valamint a bekövetkezett változásokról. A könyvelés során egy gazdasági eseményt viszontláthatunk az eszközoldalon és a forrásoldalon is egyaránt.
Az egyszeres könyvvitel egy olyan könyvelési technika, amely a pénzeszközök változásait rögzíti. Csak a valós és a ténylegesen kifizetett tételeket vezeti fel a könyvelésbe a kiadások közé. A bevételnél is ugyanazon az elven kell cselekedni, mégpedig, csak a ténylegesen befolyt összegeket kell rögzíteni. Ezt a formát kizárólag az egyéni vállalkozók, az alapítványok és a társasházak használhatják.
Kettős könyvvitel, egy olyan könyvelési technika, amely a gazdálkodó eszközeiről és azok forrásairól, valamint azokban bekövetkezett változásokról vezetett, folyamatos, naprakész nyilvántartás. A kettős könyvelés másként működik, mint az egyszeres. A kettős esetében minden gazdasági eseményt külön számlán és külön tételként rögzítenek. A számlának van Tartozik „T” és Követel „K” oldala.
Kettős könyvvitelről az egyik leglényegesebb tudnivaló, az az, hogy a rögzítése csakis gépi programmal készülhet. Úgy működik, hogy a kiadásokat és a bevételeket egy külön rendszerben kell rögzíteni. Ezáltal mindkét oldalon meg fog jelenni a könyvelt tétel. Kijelenthetjük, hogy ez a fajta könyvelési módszer teljesítményelv alapján rögzíti a különféle gazdasági eseményeket. A vállalkozásnak ennél a könyvelési technikánál is van beszámolási kötelezettsége, amely tartalmazza a mérleget, az eredménykimutatást és a kiegészítő mellékletet is. A kiegészítő melléklet az a dokumentum, amely számszerű adatokat és szöveges magyarázatokat tartalmaz az eredmények bemutatásához.
Egyszeres könyvvitelt vezető szervezet dönthet úgy saját elhatározásából, hogy áttér a kettős könyvelésre, de a könyvelési technika változtatására csak minden év január elsejével van lehetősége..
Mindenképp fontosnak tartom egy jó könyvelő „beszerzése”-t, aki szakmailag a megfelelő tudással rendelkezik, hiszen így a vállalkozásnak nem kell aggódni a pénzügyek helyes könyvelése miatt. A gyors és gördülékenyebb munka miatt érdemes minél hamarabb eljuttatni a gazdasági eseményekről szóló dokumentumokat a könyvelőnek. Ezt biztonságosan meglehet tenni például a felhőn keresztül.
…Széchenyi hitelek
A KAVOSZ Széchenyi Kártya Program 2022-ben is megnyitotta a vállalkozóknak szóló Széchenyi Hiteltermékek igénylésének lehetőségét, noha az elmúlt évekhez képest rosszabb kamatokkal, de a piaci hiteltermékekhez képest még mindig sokkal kedvezőbb feltételekkel.
A mostani szériát 2022. december 31-ig lehet igényelni, már ha kitart addig a keret, így aki szeretné felvenni gyorsan kell intézze az igénylést.
Csakis kizárólag Magyarországon tevékenykedő KKV-k, akik 250 főnél többet nem foglalkoztatnak, és éves nettó árbevétele nem haladja meg az 50 millió eurónak megfelelő forintösszeget, és rendelkeznek egy lezárt évvel, vagy 150 milliós keret felett kettő lezárt évvel. Van néhány kizáró ok, ilyen például a köztartozás, csődeljárás, felszámolás, végrehajtás, rossz hitelmúlt, néhány tevékenységi kör, és még pár apróság, de ezekről érdemes tájékozódni bővebben.
Nézzük is milyen termékeket lehet most igényelni:
A megnövekedett finanszírozás elősegítésére, többlettámogatott szabad felhasználású folyószámlahitel rész, amelynek nettó kamata 2 %. A hitelhez feltétel, hogy a 2021. teljes évi és 2022. évi törtidőszaki rezsiköltségeinek aránya elérje a vállalkozás összes költségeinek 30%-át és- az átlagos havi energiaköltségük a 2022. vizsgált törtidőszakában legalább a duplájára emelkedett a 2021. évihez képest. Futamideje 1 év, és a hitelkeret legfeljebb 30 millió forint.
Beruházási célú vállalkozó hitel, amelyet ingatlan vásárlásra, építésre, fejlesztésre, immateriális javak beszerzésére, haszongépjármű, gép és tárgyi eszközök beszerzésére, vagy korábban felvett beruházási hitel kiváltására lehet felhasználni. Energiahatékonyságjavítást és technológiaváltást segítő hitelcélra ráadásul még több kamattámogatás jár. A hitelkeret maximum 400 millió lehet, és 10 éves futamidőre köthető, de 10 % önerő szükséges.
Ha már megvan a szimpatikus, mindenképp ajánlom tapasztalt hitelszakértő bevonását az igénylésbe, mert így elkerülhetőek a buktatók, a hitelképesség is vizsgálható és a lehető legnagyobb eséllyel lehet beadni a hitelkérelmet. De mint minden hitelfelvételnél, itt is alaposan érdemes átgondolni stabilan tudja-e finanszírozni a vállalkozás a törlesztőrészletet.
Az évvégi hajrá a cégek életében minden szempontból izgalmas és rendkívül megterhelő időszak tud lenni. Ilyenkor a legnagyobb a fejetlenség és az őrület, az addigi megszokott adminisztráció is hamar ki tud csúszni az illetékesek kezéből.
Az évvégi könyvelési időszak különösen húzós tud lenni, hiszen hamarosan adóévet is zárni kell, és egy egész év anyagát kell átlátni. A stressz nagy, a hibafaktor magas, de egy jó könyvelővel ez sétagalopp lehet, azonban nem árt időben felkészülni rá, sőt egyenesen ajánlott már októberben elkezdeni az ellenőrzést és az iratok összerakását.
Összeszedtünk most pár unalmas, de szükséges feladatot, hogy mi az, amivel megkönnyíthetjük a könyvelő és a saját magunk munkáját is ezen időszak alatt. Egy alapos évvégi leltár nélkülözhetetlen, amellett azonban a rendezetlen vevők és szállítók, adott vagy kapott előlegek és kauciók ellenőrzése sem árt, havi bontásban ugyanis hamar kibukik, ha hiányzik például egy költség számla. Az összesítő bizonylat elkészítése ezekhez nem pár perces munka, hogy eltoljuk az utolsó pillanatra. Mindemellett a befektetések és tárgyi eszközök értékcsökkenéseinek revíziója sem árt. Érdemes minden hiányzó bizonylatot és papírt még a zárás előtt pótolni, előkeresni vagy kiállítani, így nem marad az utolsó pillanatra a fejvakarás, hogy minden rendben legyen a pénzügyi elszámolásokkal.
Az elhatárolásokhoz tartozó bizonylatokat, azaz azokat a cégeket érintő költségeket, amelyek nem egy évre szólnak, érdemes már most elkezdeni megjelölni, decemberben pedig összesítő nyilvántartást generálni belőlük. Sokan nem is gondolnának rá, de a partnerek és a cégpénztár ellenőrzése is egy nagyon fontos folyamat ilyenkor, az áfalevonás miatt is érdemes felülvizsgálni azokat, akiktől számlát fogadunk be, és ellenőrizni a negatív pénztár-, vagy a túl magas pénztáregyenleget is.
A NAV szigorúan büntetheti a készpénzes mozgás nyilvántartásának hiányát is. Ilyenkor kiderülhet az is, hogy van-e értékvesztés, behajthatatlan követelés, a partnercégek jogi státuszát pedig ez e-cégjegyzék oldalán lehet ellenőrizni, hiszen sokszor év közben ki sem derül, hogy a partnercégek állapota változott, esetleg elindult a cég vég- vagy felszámolása, vagy törölték-e az adószámát.
Az utolsó hónapokban érdemes elvégezni egy adófolyószámla ellenőrzést, mert segíti az összevetést a főkönyvvel, ugyanis a különböző adókedvezményekkel, kiemelt tevékenységgel rendelkező adókedvezménnyel és a halasztásokkal ez nem is lesz annyira egyszerű feladat.
Ha a papírmunkát előkészítettük, akkor jelentősen elősegítettük, hogy a zárás gond nélkül megtörténjen, és a beszámoló elkészítése is probléma mentes legyen.
Van azonban még egy dolog, amelyről érdemes év végén beszélni, és ez az adóstratégia mérlegelése a tárgyév alapján, hiszen előfordulhat könnyen, hogy a tárgyév alapján egy másik adónem gazdaságosabb lenne a cég számára, javasoljuk tehát egy adótanácsadó felkeresését is.
Alkalmazotti létből kilépni és céget alapítani elsőre nagyon rémisztőnek hangzik, de egy olyan izgalmas kalandokkal teli út kezdete, amely kellő kitartással óriási sikerre vihet. Ehhez már az út elején meg kell tenni egy fontos dolgot, méghozzá a törvényes cégalapítás lépéseit. Ehhez adok most segítséget, hogy zökkenőmentes legyen a hivatalos eljárás.
A cégalapításnak vannak bizonyos jogszabályban meghatározott feltételei Magyarországon, ilyen például, hogy csakis kizárólag nagykorú személy alapíthat céget, aki nem áll gondnokság alatt, és jogerősen nem került elítélésre bűncselekmény elkövetése miatt.
Mindenképp szükség van egy találó cégnévre, és érdemes ellenőrizni az e-cegjegyzek.hu-n nem foglalt-e. Amúgy is érdemes a név választással kapcsolatban nem elhamarkodottan dönteni, például fontos ellenőrizni SEO szempontjából is a későbbi marketing tevékenységünk és pozicionálásunk végett.
Minden cégnek szüksége van egy székhelyre. Van lehetőség székhelyszolgáltató céget is választani, de ha saját székhelyet választanál és nem kizárólagos tulajdonosa vagy a helynek, akkor a cégalapításhoz szükséged lesz a többi tulajdonostól vagy haszonélvezőtől is székhelyhasználati hozzájárulásra is, amelyet a cégalapításkor be kell nyújtani.
Ha már ezek megvannak, ki kell választani a cég tevékenységi körét is, amelyből legalább egyet megadni kötelező, de bármikor módosítható, bővíthető. Amennyiben engedélyköteles tevékenységi kört szeretnél felvenni, mindenképp be kell szerezned a cégalapításhoz az engedélyeket is, végzettséget igazoló okiratokat is.
Ha a fenti adatok megvannak, és az alapító tagok létszáma és a cégforma is kialakult, akkor az alapító okirat ügyvéd általi elkészítése következik. Itt már érdemes a későbbi könyvelőt is bevonni a folyamatba.
Ha a papírok megvannak, jöhet az alapító tőke befizetése. Ez választott cégformától függően lehet apport vagy pénzbeli befizetés is, és formától függően módosulnak az összegek és határidők is, de általánosságban egy bizonyos alaptőke befizetése minden esetben szükséges. Ha az iratok elkészültek, és minden készen áll, akkor az ügyvéd benyújtja a cégalapítási kérelmet a cég székhelye szerinti illetékes cégbíróság felé.
A cégbíróság kikéri a NAV-tól a szükséges adatokat és statisztikai számjelet a KSH-tól, és három munkanapon belül elvégzi a benyújtott dokumentumok formai vizsgálatát. 8 munkanapon belül megtörténik az érdemi vizsgálat is, és ha minden beérkezett és rendben van, akkor az ügyvéd megkapja a hivatalos határozatot. Ennél az eljárásnál kétszer is elutasíthatják a kérelmet, illetve felszólíthatnak hiánypótlásra. Ajánlott mindent összeszedni és kétszer ellenőrizni, mert utólag pótolni egyszer lehet, és ha a hiánypótlás sikertelen lesz, akkor a kérelmet elutasítják.
Van mód egyszerűsített eljárásban is céget alapítani, ekkor az ügyvéd a jogszabályban meghatározott tartalmú szerződésminta alapján készíti el az okiratot. Ez az eljárás ingyenes és gyorsabb, azonban hiánypótlásra ezesetben nincs lehetőség.
A cégalapítás költségei nagyban függenek a választott cégforma, ügyvédi alapdíj és alapítás módjától is (az egyszerűsített eljárás illeték mentes). Mindenképp érdemes már a folyamat elején adótanácsadóval és könyvelővel is konzultálni, hogy a választott cégforma megfelelő legyen a jövendőbeli tervekhez.
A könyvelők rendelkeznek a pénzügyi és adózási szabályok ismeretével, így segítenek a vállalkozásodnak betartani azokat. Ha biztos vagy benne, hogy a pénzügyi adataid rendben vannak, akkor könnyebben tudsz a vállalkozásodra koncentrálni és az üzleti céljaid elérésére fókuszálni. Ezenkívül a könyvelők segíthetnek a pénzügyi tervek készítésében, a vállalkozásod pénzügyi helyzetének elemzésében és tanácsot adhatnak a pénzügyi döntések meghozatalához. Így a könyvelők hozzájárulnak a vállalkozásod sikeres működéséhez és növekedéséhez.
Az egyik fontos feladata a cég életében a havi zárás elkészítése. A havi záráshoz szükséges anyagok előkészítése előtt először meg kell győződni arról, hogy az összes szükséges dokumentum és adat rendelkezésre áll.
Az adatok leadásának határideje attól is függ, hogy milyen gyakran készítetted el a havi pénzügyi kimutatásaidat és milyen gyakran kéri el a könyvelő az adatokat. Ha például heti szintű pénzügyi információra van szükséged, akkor az adatokat hetente kell leadni. Ha bizonytalan vagy az adatok leadásának határidejével kapcsolatban, érdemes megkérdezni a könyvelődet, hogy mikor szeretné az adatokat kapni. A pontos határidő betartása segít neki a havi zárás elvégzésében és az adatok pontosságának biztosításában.
Fontos tudnod, hogy a könyvelőnek nem kell tudnia a vállalkozásod minden részletéről, például a termékeidről vagy szolgáltatásaidról, de ha olyan döntéseket kell meghoznia, amelyek a vállalkozásodat érintik, akkor szüksége lehet rájuk az adatok meghozatalához. Fontos, hogy minél több információt megossz velük, mert így könnyebben tudják ellátni a feladatukat. A könyvelőnek például tudnia kell az összes tranzakcióról, bevételről, kiadásról, és az összes ezzel kapcsolatos dokumentumot meg kell adnod neki. Ha biztos vagy benne, hogy a könyvelőnek minden szükséges információt megadtál, és kérdései vannak, akkor segíts neki a lehető legtöbb információval rendelkezni. Így a könyvelőnek könnyebb lesz a munkája és a végül készült beszámolók is pontosabbak lesznek.
A lent látható elérhetőségeink bármelyikén felveheti velünk a kapcsolatot a hét mindennapján.
Molnárné Tihanics Irén regisztrált mérlegképes könyvelő adótanácsadó TB szakelőadó
Amennyiben kérdése vagy kérése volna, forduljon hozzánk bizalommal. Az alábbi ürlapban tegye kérdését, vagy írja le kérését és Mi a lehető leghamarabb válaszolunk Önnek!
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |
A honlapot üzemeltető és a tevékenységet végző:
vállalkozás neve: T and M Perfekt Kft.
Székhelye: 2040 Budaörs, Szivárvány utca 4. 10. em. 61.
Adószáma: 12613630-1-13
Elérhetőségi adatok:
Telefon: +36 30 990 48 39
E-mail: info@tandmkft.hu
Honlap: www.tandmkft.hu
Tárhelyszolgáltató(k) adatai:
Név: 3 in 1 Hosting Bt.
Székhely: 2310 Szigetszentmiklós, Brassó utca 4/A
E-mail: admin@megacp.com
Telefonszám: +36 (21) 200 0040
Weboldal: https://www.3in1.hu
Internetes Cookie-k (SÜTIK) kezelése
A Társaság honlapjához és a Társaság által közölt információkhoz bármely külső látogató hozzáférhet. A honlap látogatása során a honlap tárhely szolgáltatója a szolgáltatás működésének ellenőrzése, a visszaélések megakadályozása, és az üzemszerű működés biztosítása érdekében rögzíti a látogatói adatokat. A rögzítés célja a honlap használatára vonatkozó információk gyűjtése, látogatottsági és internet használati statisztikák, elemzések készítése.
A külső szolgáltatók a felhasználó számítógépén, úgynevezett sütit (Cookie) helyezhetnek el, így lehetőségük nyílik összekapcsolni a felhasználó aktuális látogatását a korábbiakkal. A felhasználó a honlapon esetleg felugró ablakban a sütikre vonatkozó kérelmet bármikor visszautasíthatja.
„A (SÜTIK) cookie egy kis fájl, amely akkor kerül az Ön számítógépére, amikor egy webhelyet keres fel. Amikor ismét felkeresi az adott webhelyet, a cookie-nak köszönhetően a webhely képes felismerni az Ön böngészőjét.
A cookie-k tárolhatnak felhasználói beállításokat és egyéb információkat is. Más platformokon – ahol a cookie-k nem érhetők el vagy nem használhatók – egyéb technológiákat is használnak, amelyeknek a célja hasonlít a cookie-kéhoz: ilyen például a hirdetésazonosító az androidos mobileszközökön. Visszaállíthatja böngészője beállításait, hogy az utasítsa el az összes cookie-t, vagy hogy jelezze, ha a rendszer éppen egy cookie-t küld. Azonban lehet, hogy bizonyos webhelyfunkciók vagy szolgáltatások nem fognak megfelelően működni cookie-k nélkül. https://www.gdpr.info.hu/
A weboldalon a Google Analytics által használt cookie-k (sütik) működhetnek, melyek működésére a Google adatvédelmi irányelvei vonatkoznak. https://support.google.com/analytics/answer/6004245?hl=hu
13.1.1. Feltétlenül szükséges cookie-k
Az ilyen cookie-k nélkülözhetetlenek weboldalunk megfelelő működéséhez. Ezen cookie-k elfogadása nélkül nem tudjuk garantálni weboldalunk elvártaknak megfelelő működését, sem pedig azt, hogy minden, Ön által keresett információhoz hozzá fog jutni.
Ezek a cookie-k nem gyűjtenek be személyes adatokat Önről vagy olyan adatokat, amelyek marketing célokra használhatók fel.
Feltétlenül szükséges cookie-k például a Teljesítmény cookie-k, amelyek információt gyűjtenek arról, hogy weboldalunk megfelelően működik-e, működésében tapasztalhatóak-e hibák, az esetleges hibák jelzésével segítségünkre vannak weboldalunk tökéletesítéséhez, illetve jelzik számunkra, hogy melyek a weboldal legnépszerűbb részei.
Funkcionális cookie-k
Ezek a cookie-k biztosítják weboldalunknak az Ön igényeire szabott következetes megjelenését, és megjegyzik az Ön által választott beállításokat (például: szín, betűméret, elrendezés).
Célzott cookie-k
A célzott cookie-k biztosítják azt, hogy a weblapunkon megjelenő hirdetések igazodjanak az Ön érdeklődési köréhez. Weboldalunkon elsősorban az általunk nyújtott szolgáltatásokhoz kapcsolódó hirdetések találhatók és az Ön számára kedvezőbb ajánlatok elérésének megkönnyítését szolgálják.
Harmadik fél által biztosított cookie-k
Időről-időre előfordulhat, hogy weboldalunkon megjelenik, olyan harmadik fél – például egy közösségi oldal – által biztosított cookie, amely lehetővé teszi az adott tartalom megosztását vagy kedvelését, és amivel olyan információkat küld a harmadik fél számára, amiket az később arra használhat fel, hogy más weboldalakon is hirdetéseket jelenítsen meg Önnek.
A kezelt adatok köre és jogalapja
Dátum, időpont, felhasználó számítógépének IP címe, meglátogatott oldal IP címe, előzőleg meglátogatott oldal IP címe, felhasználó operációs rendszerével kapcsolatos adatok. A 2016/679 EU rendelet a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezésérő, az információszabadságról és az információs önrendelkezési jogról szóló 2011.évi CXII. tv 5.§a-a, alapján a személyek önkéntes hozzájárulása.
Az adatkezelés időtartama
A honlap megtekintésétől számított 2 év időtartam.
Marketing célú adatkezelések
A hírlevél-küldéssel kapcsolatos adatkezelés
Kezelt adatok
Név, e-mail cím
Az adatkezelés időtartama
Az érintett hozzájárulásának visszavonásáig.
Az adatkezelés jogalapja
Az Ön önkéntes hozzájárulása, amit regisztrációval és a hírlevélre történő feliratkozással ad meg az Adatkezelő számára [Rendelet 6. cikk (1) bekezdés a) pont szerinti adatkezelés]
További adatkezelések
Amennyiben az Adatkezelő további adatkezelést kíván végezni, akkor előzetes tájékoztatatást nyújt az adatkezelés lényeges körülményeiről (adatkezelés jogszabályi háttere és jogalapja, az adatkezelés célja, a kezelt adatok köre, az adatkezelés időtartama).
Tájékoztatjuk Önt arról, hogy a hatóságok törvényi felhatalmazáson alapuló, írásbeli adatkéréseit az Adatkezelőnek teljesítenie kell. Az Adatkezelő az adattovábbításokról az Infotv. 15. § (2)-(3) bekezdésével összhangban nyilvántartást vezet (mely hatóságnak, milyen személyes adatot, milyen jogalapon, mikor továbbított az Adatkezelő), amelynek tartalmáról kérésére az Adatkezelő tájékoztatást nyújt, kivéve, ha a tájékoztatását törvény kizárja.
Ügyfelek jogai
Az adatkezelés során Önt megillető jogok
Az adatkezelés időtartamán belül Önt a Rendelet előírásai szerint az alábbi jogok illetik meg:
Amennyiben Ön jogaival élni kíván, az az Ön azonosításával jár együtt, valamint az Adatkezelőnek Önnel szükségszerűen kommunikálnia kell. Ezért az azonosítás érdekében személyes adatok megadására lesz szükség (de az azonosítás csak olyan adaton alapulhat, amelyet Adatkezelő egyébként is kezel Önről), valamint az Adatkezelő email fiókjában elérhető lesz az Ön adatkezeléssel kapcsolatos panasza a jelen tájékoztatóban, a panaszokkal kapcsolatban megjelölt időtartamon belül.
Az adatkezeléssel kapcsolatos panaszokat legkésőbb 30 napon belül válaszolja meg Adatkezelő.
A hozzájárulás visszavonásának joga
Ön bármikor jogosult az adatkezeléshez adott hozzájárulást visszavonni, ilyen esetben a megadott adatokat rendszereinkből töröljük.
A személyes adatokhoz való hozzáférés
Ön jogosult arra, hogy az Adatkezelőtől visszajelzést kapjon arra vonatkozóan, hogy személyes adatainak kezelése folyamatban van-e, és ha adatkezelés folyamatban van, jogosult arra, hogy:
A jog gyakorlásának célja az adatkezelés jogszerűségének megállapítására és ellenőrzésére irányulhat, ezért többszöri tájékoztatás kérés esetén Adatkezelő méltányos költségtérítést számolhat fel a tájékoztatás teljesítéséért cserébe.
A személyes adatokhoz való hozzáférést Adatkezelő úgy biztosítja, hogy az Ön azonosítását követően emailben juttatja el Önhöz a kezelt személyes adatokat és az információkat.
Kérjük, hogy kérelmében jelölje meg, hogy a személyes adatokhoz kér hozzáférést, vagy az adatkezeléssel kapcsolatos információkat kéri.
Helyesbítéshez való jog
Ön jogosult arra, hogy kérésére Adatkezelő késedelem nélkül helyesbítse az Önre vonatkozó pontatlan személyes adatokat.
Adatkezelés korlátozásához való jog
Ön jogosult arra, hogy kérésére Adatkezelő korlátozza az adatkezelést, ha az alábbiak valamelyike teljesül:
Ha az adatkezelés korlátozás alá esik, az ilyen személyes adatokat a tárolás kivételével csak az érintett hozzájárulásával, vagy jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez, vagy más természetes vagy jogi személy jogainak védelme érdekében, vagy az Unió, illetve valamely tagállam fontos közérdekéből lehet kezelni.
Adatkezelő az adatkezelés korlátozásának feloldásáról előzetesen (legalább a korlátozás feloldását megelőző 3 munkanappal) tájékoztatja Önt.
Törléshez – elfeledtetéshez való jog
Ön jogosult arra, hogy Adatkezelő indokolatlan késedelem nélkül törölje az Önre vonatkozó személyes adatokat, ha az alábbi indokok valamelyike fennáll:
Ha az Adatkezelő bármely jogszerű oknál fogva nyilvánosságra hozta az Önről kezelt személyes adatot, és bármely fent megjelölt okból törölni köteles azt, az elérhető technológia és a megvalósítás költségeinek figyelembevételével köteles megtenni az észszerűen elvárható lépéseket – ideértve technikai intézkedéseket – annak érdekében, hogy tájékoztassa az adatokat kezelő más adatkezelőket, hogy Ön kérelmezte a szóban forgó személyes adatokra mutató linkek vagy e személyes adatok másolatának, illetve másodpéldányának törlését.
A törlés nem alkalmazandó, amennyiben az adatkezelés szükséges:
Tiltakozáshoz való jog
Ön jogosult arra, hogy a saját helyzetével kapcsolatos okokból bármikor tiltakozzon személyes adatainak jogos érdeken alapuló kezelése ellen. Ebben az esetben Adatkezelő a személyes adatokat nem kezelheti tovább, kivéve, ha az bizonyítja, hogy az adatkezelést olyan kényszerítő erejű jogos okok indokolják, amelyek elsőbbséget élveznek az Ön érdekeivel, jogaival és szabadságaival szemben, vagy amelyek jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez kapcsolódnak.
Ha a személyes adatok kezelése közvetlen üzletszerzés érdekében történik, Ön jogosult arra, hogy bármikor tiltakozzon az Önre vonatkozó személyes adatok e célból történő kezelése ellen, ideértve a profilalkotást is, amennyiben az a közvetlen üzletszerzéshez kapcsolódik. Ha Ön tiltakozik a személyes adatok közvetlen üzletszerzés érdekében történő kezelése ellen, akkor a személyes adatok a továbbiakban e célból nem kezelhetők.
Hordozhatósághoz való jog
Amennyiben az adatkezelés automatizált módon valósul meg, vagy ha az adatkezelés az Ön önkéntes hozzájárulásán alapul, Önnek joga van arra, hogy kérje Adatkezelőtől, hogy az Ön által az Adatkezelő részére megadott adatokat megkapja, amit Adatkezelő xml, JSON, vagy csv formátumban bocsát az Ön rendelkezésére, ha ez technikailag megvalósítható, akkor kérheti, hogy az Adatkezelő az adatokat ebben a formában más adatkezelő számára továbbítsa.
Automatizált döntéshozatal
Ön jogosult arra, hogy ne terjedjen ki Önre az olyan, kizárólag automatizált adatkezelésen alapuló döntés hatálya (ideértve a profilalkotást is), amely Önre nézve joghatással járna vagy Önt hasonlóképpen jelentős mértékben érintené. Ezekben az esetekben Adatkezelő köteles megfelelő intézkedéseket tenni az érintett jogainak, szabadságainak és jogos érdekeinek védelme érdekében, ideértve az érintettnek legalább azt a jogát, hogy az adatkezelő részéről emberi beavatkozást kérjen, álláspontját kifejezze, és a döntéssel szemben kifogást nyújtson be.
A fentiek nem alkalmazandóak abban az esetben, ha a döntés:
Adatvédelmi nyilvántartásba történő bejelentkezés
Az Infotv. rendelkezései értelmében az Adatkezelőnek bizonyos adatkezeléseit be kellett jelentenie az adatvédelmi nyilvántartásba. Ez a bejelentési kötelezettség 2018. május 25. napjával megszűnt.
Adatbiztonsági intézkedések
Az Adatkezelő kijelenti, hogy megfelelő biztonsági intézkedéseket hozott annak érdekében, hogy a személyes adatok védje a jogosulatlan hozzáférés, megváltoztatás, továbbítás, nyilvánosságra hozatal, törlés vagy megsemmisítés, valamint a véletlen megsemmisülés és sérülés, továbbá az alkalmazott technika megváltozásából fakadó hozzáférhetetlenné válás ellen.
az Adatkezelő a szervezeti és technikai lehetőségekhez képest mindent megtesz annak érdekében, hogy adatfeldolgozói is megfelelő adatbiztonsági intézkedéseket tegyenek, amikor az Ön személyes adataival dolgoznak.
Jogorvoslati lehetőségek
Amennyiben Ön szerint az Adatkezelő megsértette valamely, az adatkezelésre vonatkozó törvényi rendelkezést, vagy nem teljesítette valamely kérelmét, akkor vélelmezett jogellenes adatkezelés megszüntetése érdekében a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság vizsgálati eljárását kezdeményezheti (levelezési cím: 1374 Budapest, Pf.: 603., e-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu).
Tájékoztatjuk emellett arról is, hogy az adatkezelésre vonatkozó törvényi rendelkezések megsértése esetén, vagy ha az Adatkezelő nem teljesítette valamely kérelmét, akkor az Adatkezelővel szemben polgári pert indíthat bíróság előtt.
Adatkezelési tájékoztató módosítása
Az Adatkezelő fenntartja a jogot, hogy jelen adatkezelési tájékoztatót az adatkezelés célját és jogalapját nem érintő módon módosítsa. A honlap módosítás hatálybalépését követő használatával elfogadja a módosított adatkezelési tájékoztatót.
Amennyiben az Adatkezelő a gyűjtött adatokkal kapcsolatban a gyűjtésük céljától eltérő célból további adatkezelést kíván végezni a további adatkezelést megelőzően tájékoztatja Önt az adatkezelés céljáról és az alábbi információkról:
Az adatkezelés csak ezt követően kezdődhet meg, amennyiben az adatkezelés jogalapja hozzájárulás, az adatkezeléshez a tájékoztatáson felül Önnek hozzá is kell járulnia.
A jelen dokumentum a weblap működésével kapcsolatban minden releváns adatkezelési információt tartalmaz az Európai Unió 2016/679 számú Általános Adatvédelmi Rendelete (a továbbiakban: Rendelet. GDPR) és a 2011. évi CXII. tv. (a továbbiakban: Infotv.) alapján.
Tapasztalatainkkal segítünk kisvállalkozások számára könyvelési, bérszámfejtési, konzultációs-tanácsadási szolgáltatásainkkal vállalkozás indítás előtt álló, illetve a már működő vállalkozások számára is. Legfőbb befektetésünk – a szakértelem, továbbá a több mint 30 éves széleskörű tapasztalat és az ügyfeleinkre való maximális odafigyelés.
Szolgáltatásaink angol nyelven is elérhetők. Elsősorban online végezzünk tevékenységüket, de emellett szívesen találkozunk személyesen is ügyfeleinkkel.
Legfontosabb dolog egy vállalkozás életében a kiszámíthatóság. Küldetésünk a vállalkozások pénzügyi stabilizációjának erősitése – folyamatos pénzügyi monitoring által (rendszeresen egyeztetünk vállalkozások pénzügyi helyzetéről, segítünk a jövőbeni tervezésben).
Az ügyfeleinknél felmerült bármilyen vállalkozási, adózási, pénzügyi kérdés nagyon fontos, ezért az is, hogy ezeket mihamarabb megbeszéljük, illetve ha problémák adódnának azokra a lehető legjobb megoldást találjuk meg.
Cégünknél fontos, hogy az ügyfelünk vállalkozásának pénzügye átlátható, egyszerű és érthető legyen. Könyvelőirodánk biztos háttérként személyes pénzügyi információkkal segít ügyfeleinek a gördülékeny mindennapi működésben. Nagyon fontos a személyes odafigyelés üzleti partnereink vállalkozásaira, hiszen nincs két egyforma vállalkozás, nem lehet sablon megoldásokat alkalmazni.
Rugalmasan alkalmazkodunk ügyfeleink igényeihez. Hangsúlyt fektetünk az ügyfelekkel kapcsolatos információk megőrzésére, nélkülözhetetlennek tartjuk a feltétlen titoktartást. Az így kialakult bizalmi légkörben tudunk a legjobban együttműködni, konzultálni, megoldásokat találni (akár egy extra finom kávé vagy kis plusz csokoládé kíséretében), a hét minden munkanapján. Irodánkban ügyvédi háttér is segíti ügyfeleink vállalkozásának működését a lehető legjobb tudással felvértezve.
Társaságunk tagja a Magyar Könyvelők Országos Egyesületének és a Minőségi Könyvelők Klubja Egyesületének.
Tapasztalatainkkal segítünk kisvállalkozások számára könyvelési, bérszámfejtési, konzultációs-tanácsadási szolgáltatásainkkal vállalkozás indítás előtt álló, illetve a már működő vállalkozások számára is. Legfőbb befektetésünk – a szakértelem, továbbá a több mint 30 éves széleskörű tapasztalat és az ügyfeleinkre való maximális odafigyelés.
Szolgáltatásaink angol nyelven is elérhetők. Elsősorban online végezzünk tevékenységüket, de emellett szívesen találkozunk személyesen is ügyfeleinkkel.
Legfontosabb dolog egy vállalkozás életében a kiszámíthatóság. Küldetésünk a vállalkozások pénzügyi stabilizációjának erősitése – folyamatos pénzügyi monitoring által (rendszeresen egyeztetünk vállalkozások pénzügyi helyzetéről, segítünk a jövőbeni tervezésben).
Az ügyfeleinknél felmerült bármilyen vállalkozási, adózási, pénzügyi kérdés nagyon fontos, ezért az is, hogy ezeket mihamarabb megbeszéljük, illetve ha problémák adódnának azokra a lehető legjobb megoldást találjuk meg.
Cégünknél fontos, hogy az ügyfelünk vállalkozásának pénzügye átlátható, egyszerű és érthető legyen. Könyvelőirodánk biztos háttérként személyes pénzügyi információkkal segít ügyfeleinek a gördülékeny mindennapi működésben. Nagyon fontos a személyes odafigyelés üzleti partnereink vállalkozásaira, hiszen nincs két egyforma vállalkozás, nem lehet sablon megoldásokat alkalmazni.
Rugalmasan alkalmazkodunk ügyfeleink igényeihez. Hangsúlyt fektetünk az ügyfelekkel kapcsolatos információk megőrzésére, nélkülözhetetlennek tartjuk a feltétlen titoktartást. Az így kialakult bizalmi légkörben tudunk a legjobban együttműködni, konzultálni, megoldásokat találni (akár egy extra finom kávé vagy kis plusz csokoládé kíséretében), a hét minden munkanapján. Irodánkban ügyvédi háttér is segíti ügyfeleink vállalkozásának működését a lehető legjobb tudással felvértezve.
Társaságunk tagja a Magyar Könyvelők Országos Egyesületének és a Minőségi Könyvelők Klubja Egyesületének.